W jaki sposób promować sklep vintage?

Być może zastanawiasz się nad rozpoczęciem handlu przedmiotami „z duszą”. Jednak prowadzenie vintage sklepu nie jest proste – przede wszystkim ciężko jest dotrzeć do klienta, który będzie zainteresowany naszymi usługami, szczególnie wtedy, kiedy dopiero zaczynamy interes. Najczęściej trafia się do takiego sklepu przez polecenie – i to trzeba sobie powtarzać jak mantrę: obsługa dotychczasowych klientów pozwoli na zdobycie nowych. Jakie jeszcze wskazówki powinieneś poznać, zanim na dobre rozkręcisz biznes w stylu retro?

Siła Internetu

Uczenie się na cudzych błędach kosztuje o wiele mniej, niż na własnych. A tak się składa, że niektórzy niedoceniają siły Internetu. Twierdzą, że ten kanał komunikacji nie musi wcale sprawdzić się w przypadku staroci. To błąd – w końcu to medium opanowało już większość dziedzin życia i tam najprościej jest dotrzeć do klientów, również tych bardzo specyficznych. Należy w tym celu stworzyć stronę internetową, na której znajdą się wystawione do sprzedaży przedmioty, opis naszej działalności oraz elementy kontent marketingowe, np. wpisy poradnikowe, które pomogą klientom umeblować mieszkania za pomocą dostępnych w naszym sklepie przedmiotów. Dzięki temu użytkownik będzie mógł zobaczyć czy dane krzesło lub szafa pasują także i do jego wystroju.

Portale społecznościowe

Mówi się, że jak nie masz konta na Facebooku, to nie żyjesz. I coś w tym jest, bowiem ten portal zdobywa coraz większe rzesze fanów oraz wprowadza nowe funkcjonalności, które niebawem zastąpią dużo znanych serwisów. Warto oddać więc taki profil w ręce specjalistów, którzy dzięki odpowiednio sprofilowanej reklamie będą mogli dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Można także zainwestować w reklamę w wyszukiwarkach Google, która jest o tyle skuteczna, że trafia do osób, wpisujących w wyszukiwarkę dokładnie interesującą nas frazę. W naszym przypadku może to być „sklep retro” czy „vintage sklep”.

Targi

Dobry sposobem na zaprezentowanie swoich produktów osobom, które są nimi na pewno zainteresowane, jest wystawianie się na różnorodnych targach i giełdach. Koszt wystawienia jest zazwyczaj niewielki w porównaniu do liczby osób, któremu możemy pokazać swoje okazy. Niezbędne jest wtedy, aby firmę prezentowała osoba, która naprawdę zna się na rzeczy i będzie potrafiła odpowiedzieć na pytania klientów oraz będzie posiadała zdolności negocjacyjne czy sprzedażowe.

Współpraca z mediami

Współpraca z mediami nie jest łatwą rzeczą, można by powiedzieć, że jedną z trudniejszych. Jednak potrafi przynosić duże korzyści. Z racji tego, że meble vintage to branża wnętrzarska, powinniśmy rozejrzeć się na przykłąd za kooperacją z poradnikami wystroju wnętrz. I nie chodzi tylko o czystą reklamę, ale także teksty sponsorowane czy wypożyczanie mebli do zdjęć do katalogów. Dzięki takiej działalności można osiągnąć całkiem niezłe efekty sprzedażowe. Jednak wymagane są tutaj wysokie umiejętności negocjacyjne – media też chcą zarobić i będą za każdym razem proponować płatną współpracę.

Sklep vintage musi być odpowiednio wypromowany oraz wyróżniać się interesującym asortymentem. W Internecie jest możliwość dotarcia do o wiele większej ilości potencjalnych klientów, szczególnie jeżeli nie mieszkamy w dużym ośrodku miejskim. Warto więc kompleksowo zaplanować swoje działania.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ