Lekkość pióra, czyli jak pisać treści marketingowe?

Jedną z aktualnie najpopularniejszych metod pozyskiwania klientów jest content marketing. W ogólnym pojęciu, jest to tworzenie wartościowych i atrakcyjnych treści, których głównym zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania zarówno ogólnej jak i określonej grupy odbiorców. Do najmodniejszych form content marketingu należą blogi, artykuły sponsorowane, video czy social media.

To jednostronny przekaz reklamowy, nastawiony na budowanie długotrwałych i stabilnych relacji poprzez zaangażowanie osób promujących treść oraz ich odbiorców. O ile krótkie wpisy czy posty nie wymagają zbyt wielu sprawności autorskich, o tyle w przypadku dłuższych wypowiedzi, przydatne są pewne wskazówki.

Dobra strategia to podstawa

Każde działanie marketingowe, powinno mieć odpowiednią strategię, czyli opracowanie celów, a następnie dążenie do ich realizacji. Na początek warto odpowiedzieć sobie na pewne pytania, które mają kluczowe znaczenie w pisaniu treści marketingowych:

  1. Kim jest odbiorca mojej treści? – umiejętne zdefiniowanie grupy odbiorców to istotna sprawa w marketingu.
  2. Czego pragnie czytelnik? – czyli jaki temat go zainteresuje, sprawi, że zatrzyma się przy danym tekście i z chęcią przeczyta do końca.
  3. Jakie problemy mogę pomóc mu rozwiązać? – właściwa problematyka pozwala czytelnikowi odnaleźć w treści proste odpowiedzi na kłopotliwe dla niego zagadnienia.
  4. Gdzie zostanie umieszczona treść? – od przeznaczenia treści zależy charakter i styl pisania.

Ustalenie odpowiedzi na wyżej wymienione pytania, znacznie ułatwiają tworzenie treści, a w szczególności pisanie artykułów specjalistycznych. Jeśli temat znacznie przerasta naszą wiedzę, warto zrobić tzw. „internetowy research”, który wesprze autora w trudnych pojęciach i opisywanej kwestii lub skonsultować się ze współpracującymi specjalistami. Po opracowaniu odpowiedniej strategii, przechodzimy do tworzenia treści.

Podstawy budowania treści marketingowych

Pierwszą rzeczą przyciągającą wzrok jest estetyka tekstu, który powinien być przede wszystkim czytelny. Odpowiedniej wielkości litery, stosowanie akapitów i nagłówków, znaki interpunkcyjne, cytaty czy pogrubienia to konieczność w każdym dobrym tekście specjalistycznym. Wyraźny i czytelny artykuł, poruszający nawet najbardziej wyspecjalizowane tematy, czyta się łatwo i przyjemnie.

Tekst powinien być przede wszystkim ciekawy, interesujący i poruszający kwestie „na topie”, po które odbiorca chętnie sięgnie. Angażujące treści dają czytelnikowi powody do myślenia, a zawartość i poruszana problematyka dodatkowo edukuje. Tekst nie może być tworzony bez celu, musi być wiadomo co ma z niego wynikać. Powinien być praktyczny aby dana jednostka mogła z niego skorzystać w życiu codziennym.

Zanim tekst zostanie opublikowany, należy dokładnie, nawet kilka razy, sprawdzić i przeczytać jego treść. Błędy, nawet te stylistyczne, są szybko zauważane i wytykane w świecie Internetu. Jeśli jest taka możliwość, tekst można dać do przeczytania znajomemu współpracownikowi, gdyż własne błędy zauważa się trudniej niż drugiej osoby.

Treści marketingowe powinny być wiarygodne i rzetelne, dlatego też podczas przygotowania tekstu należy korzystać wyłącznie z określonych, fachowych źródeł i powszechnie panującej wiedzy. Mile widziane są także aktualne doniesienia naukowe czy wypowiedzi profesjonalistów w danej dziedzinie. Aby przyciągnąć uwagę czytelników, tekst powinien być unikatowy i odróżniać się od popularnych, dostępnych treści.

Dobrze zaplanowana strategia marketingowa i korzystanie z podstawowych zasad budowania treści specjalistycznych to pierwsze kroki do sukcesu opublikowanego tekstu.

Źródło: Firma brandblooming

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ