Promocja firmy w internecie - zbiór przydatnej wiedzy

Promocja firmy w internecie staje się kluczowym elementem pozyskania klienta. Co na ten temat powinien wiedzieć każdy, kto chce rozreklamować swoją działalność? Wspólnie z agencją High Interactivity postaramy się to wyjaśnić. Zapraszamy do czytania.

Reklama niejedno ma imię

Od lat jesteśmy przyzwyczajeni do tradycyjnych form reklamy, które są jednoznaczne w swojej funkcji – spotów, plakatów, ulotek, audycji radiowych oraz lokowania produktu. Tymczasem, internet, który wyrósł na najpotężniejszy kanał komunikacji o globalnym zasięgu, rządzi się nieco innymi prawami. Oczywiście, w sieci można spotkać klasyczne reklamy, niepozostawiające wątpliwości, czemu służą, lecz obserwacje zachowań użytkowników dowodzą, że są one mało skuteczne. Użytkownik sieci, który wyszukuje w niej potrzebnych produktów lub usług wpisuje w okno wyszukiwarki swoją zdefiniowaną potrzebę – i tylko udzielając mu odpowiedzi na to zapytanie, jesteśmy w stanie dokonać konwersji. W tym celu, wiele firm decyduje się na pozycjonowanie stron, które zleca się profesjonalnym agencjom SEO. 

Jakie są najczęściej stosowane i najbardziej efektywne metody promocji firmy w internecie? Oto nasza lista:

Jak reklamować firmę w sieci?

Pod uwagę warto wziąć:

  • pozycjonowanie stron internetowych – czyli wybicie serwisu na pierwsze miejsce wyników wyszukiwania na określone (związane z rodzajem działalności i oferowanych produktów) frazy kluczowe. Pozycjonowanie pozwala na spopularyzowanie swoich usług oraz firmy przy stosunkowo niskich kosztach (zależą od konkurencyjności słów kluczowych). Co więcej, w zależności od specyfiki prowadzonej działalności, można ją promować także w sposób lokalny, lub z konkretnym, produktowym opisem za pomocą fraz long tail. Więcej na temat pozycjonowania long tail przeczytasz tutaj.
  • kampanie AdWords – linki sponsorowane to szybki sposób, aby wybić stronę na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania, lecz będą się tam znajdowały tylko wtedy, gdy kampania jest opłacona – efekt nie jest trwały jak w przypadku pozycjonowania. AdWords sprawdza się najlepiej przy celach sprzedażowych (sklepy internetowe lub usługi zamawiane drogą online).
  • buzz marketingmarketing szeptany, czyli dodawanie dobrych opinii o konkretnej firmie w komentarzach na internetowych blogach, forach, wpisach. Aby był skuteczny i nie zaszkodził wizerunkowi firmy, należy go zlecić profesjonalistom; użytkownicy sieci są bardzo krytyczni wobec tego rodzaju reklamy, więc jej stosowanie wymaga doświadczenia i odpowiednich umiejętności.
  • social media – element, którego nie wolno obecnie pominąć przy poważnym planowaniu kampanii w sieci. Internauci traktują portale społecznościowe jako najważniejszy kanał informacji i najbardziej wygodną drogę kontaktu, ponadto social media to idealne miejsce na publikowanie wszelkich newsów, promocji oraz konkursów.
  • Content Marketing – atrakcyjne materiały, nie tylko stricte reklamowe, lecz także o przeznaczeniu informacyjnym lub rozrywkowym przyciągają użytkowników i wzbudzają ich ciekawość. Mogą być to nagrania video, artykuły lub infografiki;  Content Marketing jest uważany przez specjalistów za przyszłość reklamy online, ponieważ spełnia coraz wyższe wymagania użytkowników sieci.
  • marketing wirusowy – czyli nakłonienie użytkowników do samodzielnego udostępniania naszych treści poprzez dostarczanie im ciekawych materiałów oraz organizowania np. konkursów, które mobilizują do dalszego przekazania wpisu/postu lub akcji, które oferują atrakcyjne bonusy w zamian za dalsze udostępnienia.

Czy to działa?

Promocja firmy w internecie przynosi zauważalne zyski – mogą pojawić się pod postacią wzrostu sprzedaży, rejestracji nowych użytkowników, pozyskania nowych kontaktów lub klientów (różne są rodzaje konwersji) lub wizerunkowego sukcesu. Dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce narzuca ogromną konkurencję wśród firm, zarówno tych, które prowadzą jedynie działalność online, jak i tych działających wielotorowo. W niepoliczalnej ilości ofert i produktów, które można znaleźć w sieci, liczy się widoczność; bez pokazania się użytkownikowi nawet najlepszy pomysł na biznes nie ma szans wypalić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ