Jak wypromować swój talent graficzny?

Rozwój oprogramowania oraz komputerów sprawił, że rysunki i grafiki zostały przeniesione z papieru na wersję cyfrową. Stąd też wielu grafików tworzy w Sieci. Muszą oni jednak liczyć się z dużą konkurencją – czasem sam talent nie wystarczy, trzeba go jeszcze odpowiednio „sprzedać”. Co więc zrobić aby skutecznie promować swoje kreacje i trafiać do szerszego grona odbiorców?

Strona internetowa

Oczywiście pierwszym krokiem, jaki warto poczynić, jest założenie własnej strony internetowej. Jeżeli chcemy działać pod własną domeną, to musimy się nastawić na pewne koszty jej utrzymania. Jednak dla początkujących o wiele lepsze będą strony-blogi, gdzie będą mogli nie tylko pokazać swoją twórczość, ale też pisać coś o sobie. Istnieje również wiele portali, takich jak Behance, które zbierają utalentowanych twórców i pozwalają im prezentować swoją twórczość w bardzo atrakcyjny sposób. Niektóre wymagają jednak akceptacji właścicieli – dbają oni o zawartość na stronach i sprawdzają czy prezentujesz odpowiedni poziom. W takich miejscach zazwyczaj jest możliwość komentowania i dzielenia się doświadczeniami. Nie martw się jeżeli zostaniesz skrytykowany – konstruktywne uwagi pozwolą ci stawać się lepszym w swoim fachu.

Udział w konkursach

Jeżeli jesteś początkującym grafikiem, to możesz spróbować swoich sił w amatorskich zmaganiach graficznych. W Internecie można znaleźć pełno konkursów, które są adresowane właśnie do „świeżaków”. Oprócz możliwości obycia się z briefami, można poprzez nie zdobyć doświadczenie oraz nagrodę, którą później będziemy mogli chwalić się w portfolio. To też duża szansa aby zauważył nas ktoś z branży i zaproponował współpracę – często patronaty nad konkursami graficznymi obejmują ludzie, którzy znają się na rzeczy i potrafią wyłapać perełki oraz je wypromować.

Współpraca ze sklepami

Świetnym sposobem na sprawdzenie czy nasza grafika spodoba się szerszemu gronu, jest nawiązanie współpracy ze sklepami internetowymi, które promują młodych twórców. Takim miejscem jest np. Artiglo, które produkuje różnorodne gadżety, takie jak etui na iPada, kubki czy torby płócienne. W swoich zasobach posiada setki grafik. Kiedy komuś spodoba się dany design i zamówi gadżet w sklepie, wtedy młody grafik zarabia. Jest to idealne miejsce na stawianie pierwszych kroków w biznesie.

Profil społecznościowy

Do klientów stosunkowo łatwo jest teraz dotrzeć za pomocą portali społecznościowych. Po stworzeniu tam swojego profilu możemy nie tylko docierać do odbiorców za pomocą płatnych reklam, ale także zapisywać się do specjalnych grup, w których ogłaszają się zarówno osoby, które poszukują zleceń jak i takie, które je wystawiają. Dzięki uczestnictwu w takich mini-rekrutacjach nauczymy się rozmawiać z klientem, poznamy stawki rynkowe i dowiemy się jak je negocjować. Początkowo, zanim zdobędziemy zyskowne zlecenia do portfolio, warto zastosować nieco niższe stawki, które pozwolą nam na ugruntowanie swojej pozycji.

Budowanie własnej marki nie jest rzeczą prostą – najczęściej musimy uczyć się na własnych błędach. Jednak świadomość, że nasza twórczość komuś się podoba powoduje, że pomimo trudności nadal odczuwamy radość z tego, co robimy. Wykorzystanie powyższych pomysłów pozwoli na szybsze dotarcie do klientów, niż za pomocą zwykłych ogłoszeń na portalach z ogłoszeniami o pracę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ