Opakowania i etykiety

Czy opakowanie ma wpływ na sprzedaż produktu? Oczywiście, że tak. W trakcie zakupów klient nieustannie ocenia i podejmuje decyzje. W momencie, gdy ma do wyboru kilka podobnych artykułów najczęściej wybierze ten, który mu się najbardziej podoba. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ na podejmowane decyzje ma design opakowań i etykiet.

Rola opakowania

Przy projektowaniu opakowania należy pamiętać, że musi ono spełniać trzy zasadnicze role:

  • ochronną,

  • praktyczną,

  • promocyjną.

Opakowanie przede wszystkim powinno właściwie zabezpieczać towar, który się w nim znajduje. Aby tak się stało musi być wykonane z materiału o odpowiednich parametrach. Opakowanie musi być również praktyczne. Klient powinien bez problemu móc go transportować oraz przechowywać. Ważne jest też by znajdowały się na nim wszystkie niezbędne informacje dotyczące produktu.

Opakowania spełniają też funkcję promocyjną. Okazuje się, że dobrze zaprojektowana etykieta może być doskonałym narzędziem marketingowym. Należy jednak pamiętać by nie przesadzić. Etykieta powinna być atrakcyjna, oryginalna, ale przede wszystkim czytelna. Nie można dopuścić by znalazło się na niej zbyt wiele komunikatów odciągających uwagę klienta od logo i nazwy produktu.

Nowoczesne opakowania

Przed wypuszczeniem na rynek produktu należy zadbać o nowoczesne opakowanie. Aby dokonać właściwego wyboru warto sprawdzić jak wyglądają produkty konkurencji oraz jakie są najnowsze trendy. Obecnie na przykład nowoczesna drukarnia etykiet samoprzylepnych  jest w stanie wykonać praktycznie każde zamówienie. Etykiety mogą być wykonane nie tylko z papieru i materiałów syntetycznych, ale również z materiałów specjalnych takich jak na przykład papier typu kraft. Można na nich umieścić szeroki wachlarz efektów wizualnych między innymi hologramy lub elementy załamujące światło.

Projektanta ogranicza jedynie jego własna wyobraźnia, jednak powinien on pamiętać o kilku ważnych sprawach. Przede wszystkim opakowanie powinno być dostosowane do oczekiwań konkretnej grupy docelowej. Nowoczesne opakowania powinny być też wykonane z materiałów ekologicznych, na przykład przetworzonego papieru. Badania potwierdziły, że to bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek firmy oraz zmniejsza koszty produkcji. Klienci doceniają również, gdy na opakowaniu znajdują się elementy, które znają i cenią. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na etykiecie symboli regionalnych kojarzących się z tradycją. Podsumowując opakowanie podobnie jak produkt musi odpowiadać na oczekiwania konsumenta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ