5 złotych zasad tworzenia newslettera

Tworzenie newslettera to jeden najefektywniejszych, choć nie najłatwiejszych sposobów na komunikację z potencjalnymi klientami czy czytelnikami. Warunkiem jest jednak to, aby został stworzony z największą starannością. Nieestetycznie wyglądający wzór wiadomości mail przyniesie bowiem skutek odwrotny od zamierzonego. Jak zatem stworzyć profesjonalny newsletter, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić odbiorcę do swojej oferty?

Tworzenie newsletterów – o czym należy pamiętać?

1. Systematyczność to podstawa
Każdy czytelnik lubi wiedzieć, jak często będzie otrzymywał wiadomości, dlatego też warto określić już na samym początku subskrypcji częstotliwość wysłania e-mailingu. Zaleca się wysyłanie newslettera co dwa tygodnie, najlepiej we wtorek lub czwartek, gdyż to właśnie wtedy są one najchętniej otwierane i czytane przez odbiorców.

2. Skupienie się na potrzebach odbiorców
Dobry newsletter to taki, który koncentruje się na potrzebach grupy docelowej, co wymaga poznana odbiorców i ich zainteresowań. Każdy e-mail powinien też mieć temat przewodni, czyli należy już na samym wstępie określić cel newslettera. Nie można jednak skupiać się wyłącznie na promowaniu produktów firmowych i wysyłaniu informacji o aktualnych rabatach. Czytelnicy wymagają rzetelnej i wartościowej wiedzy.

3. Najpierw edukacja, potem promocja
Odbiorcy e-mailingu znacznie chętniej przeczytają newsletter, jeśli będzie zawierał kontent edukacyjno-informacyjny, a nie wyłącznie treści typowo promocyjne. Czytelnicy poszukują ciekawych treści, które ułatwią im życie, co z kolei skłoni ich do podzielenia się newsletterem z innymi. 

4. Najważniejsza jest jakość, a nie ilość
Tworząc i wysyłając newsletter nie powinno się nastawiać na liczbę odbiorców, gdyż nie jest to miarodajny wyznacznik. Lepiej mieć mniej odbiorców czytających, niż wielu, którzy oznaczą go jako spam. Kontrolowanie najchętniej czytanych newsletterów  jest pomocną wskazówką przy tworzeniu kolejnych treści.

5. Pisanie prostym i zrozumiałym językiem
Okazuje się, że do najskuteczniejszych newsletterów zalicza się te tworzone językiem zbliżonym do tego, którego używa się przy pisaniu bloga. Podstawą jest więc otwartość, bezpośredniość, naturalność i treściwość. Newsletter musi być ciekawy, ale też dobrze opracowany.

Jak widać tworzenie newsletterów nie ogranicza się jedynie do przygotowania treści maila. Warto stale analizować efektywność kampanii newsletterowych oraz na bieżąco badać potrzeby oraz oczekiwania odbiorców, by dostarczać im tylko takich treści, które faktycznie stanowią dla nich cenną wartość.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ