W polskim internecie pojawia się coraz więcej sklepów online, a tym samym rośnie konkurencja. To wymusza poszukiwanie coraz skuteczniejszych sposobów na dotarcie do klienta. Nieoceniona okazuje się w tym sieć AdWords.

AdWords to oczko w głowie Google, ponieważ przynosi wyszukiwarce największe zyski. Nic dziwnego, właściwie każdy, kto prowadzi biznes w sieci, korzysta z sieci reklamowej AdWords, a szczególnie sklepy internetowe. Nie wszyscy jednak wiedzą, że Google udostępnia różne typy kampanii AdWords.

Przekaz tekstowy czy graficzny?

Obie wymienione wyżej formy reklamy mają swoich zwolenników. Najpopularniejsza jest jednak reklama tekstowa z linkami. Taki przekaz wyświetlany jest na podstawie dobranych wcześniej słów kluczowych. W ten sposób można zareklamować nie tylko cały sklep, ale także konkretny produkt. Natomiast w przypadku dużych sklepów stosowana jest dynamiczna odmiana reklamy tekstowej (DSA), w której nagłówki generuje algorytm na podstawie informacji z poszczególnych podstron sklepu.

Reklama graficzna może być statyczna, animowana, a nawet w formie filmiku reklamowego. To dobry sposób na zaprezentowanie w całej okazałości produktu oferowanego przez e-sklep. Bez wątpienia przekaz wizualny łatwiej przyciąga uwagę, ale bywa również bardziej denerwujący.

Zachęcanie do powrotu

Nie można zapomnieć o takiej formie kampanii AdWords jak remarketing. To nic innego, jak docieranie z przekazem marketingowym do tych osób, które już odwiedziły konkretną stronę www, wypełniły formularz, a nawet porzuciły koszyk zakupowy e-sklepu. Co daje wyławianie takich osób? Można zachęcić ich do powrotu i do dokończenia procesu zakupowego, oferując im na przykład specjalną zniżkę. W remarketingu można także segmentować odbiorców ze względu na różne kryteria (np. cena produktu, jaki oglądali) i przygotowywać dla każdej grupy inną reklamę.

A może Google Shopping?

Na koniec rozwiązanie dużo młodsze od pozostałych. Google Shopping pozwala wyświetlać ofertę e-sklepu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób można szybko i skutecznie przykuć uwagę odbiorcy. W wynikach prezentowane jest nie tylko zdjęcie produktu, ale również inne informacje, jak na przykład cena, nazwa sklepu itp.

Dostęp do różnych typów kampanii reklamowych to tak naprawdę większa możliwość skutecznego dotarcia z przekazem marketingowym do odbiorcy. Działania należy jednak precyzyjnie zaplanować i stale kontrolować skuteczność kampanii. Jeśli nie masz w tym doświadczenia, na rynku znajdziesz bez problemu odpowiednich specjalistów. Przykładem jest Promotraffic, czyli profesjonalna agencja, która kompleksowo i z wieloma sukcesami docenianymi przez branżę przeprowadza kampanie reklamowe AdWords. Sprawdź ofertę agencji Promotraffic na stronie http://promotraffic.pl/uslugi/kampanie-reklamowe/

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ