Email marketing jest narzędziem, które od lat przynosi satysfakcjonujące efekty przedsiębiorcom. Wysyłka maillingów, newsletter czy autoresponderów jest bardzo popularna. Za ich pomocą można zarówno nakłonić klienta do zakupu, jak i zwiększyć jego lojalność poprzez budowę pozytywnej relacje. Jednak, aby móc prowadzić działania email marketingowe konieczna jest baza.  Odpowiednia pomoże podnieść skuteczność tej formy promocji. Należy jednak pamiętać, że zbudowanie własnej bazy mailingowej jest czasochłonne i wymaga wiele zaangażowania. Mimo to od razu mówimy, że warto. Zobacz jak budować bazę mailingową.

Zbieranie mail przez stronę www

Strona internetowa firmy to miejsce, które potencjalni subskrybenci odwiedzają najczęściej, dlatego też formularz zapisu do newslettera powinien znaleźć się na niej obowiązkowo. Należy traktować go jako wizytówkę całego email marketingu działań firmy. Warto więc zadbać, aby zachęcał on do zapisu na listę subskrybentów. W tym pomoże odpowiednia kreacja formularza zapisu. Dobrze, jeśli mówi ona o korzyściach, jakie może otrzymać potencjalny odbiorca newslettera po zapisaniu np. zniżkach, darmowym ebooku itd. W formularz na stronie, warto też poinformować, jak często będzie subskrybent otrzymywał wiadomości, a potem ściśle przestrzegać tego, co się obiecało.

Budowanie bazy mailingowej w mediach społecznościowych

Formaty reklam na Facebooku, Twitterze czy SlideShare pozwalają na łatwe i szybkie budowanie bazy mailingowej. Na Facebooku czy Twitterze  masz możliwość zaprojektowania formularza zapisu, który wyświetla się odbiorcom  jako jedne z postów. Na SlideShare adres mailowy możesz traktować jako zapłatę za dostęp do udostępnianych treści premium.

Skuteczne sposoby na budowanie bazy mailingowej

O to, aby na bieżąco pozyskiwać adresy mailowe od klientów, należy dbać przy każdej okazji.  Dobrze jest więc opracować strategię, w jakich miejscach zachęca się i na jakim etapie do zapisu do newslettera. Formularz zapisu do newslettera można wysłać zawsze w stopce wysłanych maili z osobistej skrzynki lub też umieścić w autoresponderze przed i posprzedażowych mówiących, chociażby o statusie wysyłki. Jeśli masz problem ze wstawieniem formularza, możesz odbiorców przekierować wprost do strony z zapisem.

Budowanie bazy mailingowej w działania off-line marketingowych

Mitem jest, że bazę mailingową można budować tylko poprzez działania prowadzone w Internecie. Równie skutecznie można zbierać adres off-line. Możliwość zapisania się do newslettera powinna być wszędzie tam, gdzie firma spotyka się z klientami, czyli np. w punktach stacjonarnych, w miejscach odbioru zamówień, na targach i eventach branżowych. Do zbierania adresów off-line można wykorzystać karty, na których klienci pozostawiają swoje adresy. Jeśli masz taką możliwość, możesz mieć ze sobą tablet, który będzie połączony z Internetem i poprosić klienta po zakupie czy zrealizowanej usłudze po pozostawienie adresu mailowego. Należy pamiętać, że klientów, którzy zapisali się do newslettera off-line, należy traktować tak samo, jak tych, którzy dokonali tego na stronie www. Ich również trzeba poinformować o tym, jak często mogą spodziewać się wysyłek maili, o czym będę mówić newsletter, np. będą przesyłane zniżki oraz zaproponować bonus od zapisu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ