Przedsiębiorcy prowadzący lokalną działalność gospodarczą już dawno przestali polegać na opiniach zadowolonych klientów oraz reklamie poprzez znajomych i stałych bywalców jako jedynych skutecznych formach promocji. Zdają sobie oni sprawę, iż w dobie nieprzerwanie wzrastającej konkurencyjności rynku niezwykle istotne jest, aby o prowadzonym przedsiębiorstwie dowiedziało się możliwie jak najwięcej osób.
Może się bowiem okazać, że konsumenci zainteresowani zakupem naszych towarów lub też skorzystaniem z naszych usług mieszkający w promieniu 50-100 kilometrów od naszej siedziby nie wiedzą o naszym istnieniu. Co odważniejsi właściciele działalności lokalnych decydują się na zakładanie stron internetowych celem promocji prowadzonego przedsięwzięcia. Niestety jednak, jak mówi Jak mówi Magdalena Namysł, właścicielka firmy wykreuj.pl, specjalizującej się m.in. w pozycjonowaniu firm lokalnych; w dalszym ciągu zaniedbują oni potencjał tkwiący w pozycjonowaniu.
Najczęściej podawanym powodem tego stanu rzeczy jest obawa o nadmierne uszczuplenie budżetu inwestycyjnego spowodowane koniecznością regularnego uiszczania na rzecz firmy specjalizującej się w branży SEO opłat abonamentowych umożliwiających prowadzenie efektywnego pozycjonowania witryny. Z doświadczenia powiedzieć mogę, iż wkład ten zwraca się niezwykle szybko, szczególnie w przypadku regularnie prowadzonych działań marketingowych – mówi Magda Namysł.
Dlaczego tak się dzieje? Właściwe przygotowanie materiałów promocyjnych oraz optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek sprawiają, że nasza witryna znajdzie się o wiele wyżej w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. To z kolei oznacza, że o prowadzonej przez nas firmie dowie się znacznie więcej osób.
Z danych statystycznych wynika, że w optymalizację posiadanych portali najbardziej zaangażowani są właściciele gospodarstw agroturystycznych, jako że polegać oni muszą na turystach i przyjezdnych, którzy to już wcześniej rezerwują miejsca noclegowe i proszą o przygotowanie dla nich określonych atrakcji. Aby jednakże zapewnić kontakt ze strony interesantów, konieczne jest zadbanie o widoczność strony w Internecie oraz jej możliwie najwyższą konkurencyjność. Bez wątpienia kwestie te przełożą się pozytywnie na wysokość osiąganych przez nas zarobków oraz ilość odbiorców zainteresowanych świadczonymi przez nas usługami.
Właściciele przedsiębiorstw lokalnych na optymalizacji witryn mogą tylko skorzystać, jako że właściwie wypozycjonowana i stworzona zgodnie z prawidłami SEO strona nie tylko stwarzać będzie wrażenie profesjonalizmu właściciela, ale także zostanie przez internautów znacznie szybciej zauważona w gąszczu innych portali o podobnej tematyce. O ile właściciele firm i fabryk ogólnopolskich nie muszą przywiązywać aż tak wysokiej wagi do pozycjonowania, jako że świadomość marki jest w ich przypadku relatywnie wysoka, to dla przedsiębiorcy lokalnego odpowiedni marketing oraz optymalizacja portalu mogą przesadzić o jego sukcesie lub porażce w branży. Internet to nieprzebrane źródło możliwości generowania przychodu – nie zaprzepaszczajmy potencjału jaki w nim drzemie!