Marketing sklepu internetowego poprzez maile

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych posługuje się mailingowym kontaktem z klientem. Jest to doskonały sposób na to, aby zadbać o klienta, stworzyć więź, zaufanie do marki. Dzięki temu można również informować na bieżąco o nowych produktach, czy też promocjach. Ciągły kontakt z klientem jest podstawą skutecznej kampanii mailingowej. Jednak jest kilka kwestii, o których należy pamiętać, aby tego typu reklama była skuteczna i nie sprawiała wrażenia nachalnej.

Personalizacja

Jest wiele sposobów na to jak prowadzić kampanie reklamowe. Jednak jedną z ważniejszych kwestii jest zapewnienie danej osoby, iż kontakt jest skierowany do niego personalnie, a więc sprawia to uczucie wyjątkowości. Dlatego też poleca się zwracanie w mailach po imieniu. Zanim jednak rozpocznie się kampanie ważne jest stworzenie bazy maili, która będzie służyła wysyłce informacji. Współcześnie dostępne jest zakupienie gotowych baz mailingowych. Jest to łatwy sposób na znalezienie potencjalnych klientów, ma jednak wiele minusów. Przede wszystkim jest to dość drogie, nie ma się również pewności, że wysyłka maili do osób, które nie znają danej firmy nie zostanie odebrana jako niechciany kontakt. Często też nie wie się do jakiej grupy wiekowej oraz płci należy osoba, która jest właścicielem danego adresu mailowego. Ciężko będzie więc dopasować ofertę. Poleca się więc tworzenie baz mailingowych samodzielnie. Ułatwione zadanie mają sklepy posiadające swoje stacjonarne oddziały. Można rozdawać bony ze zniżkami po podaniu adresu mailowego. Oczywiście należy też umieszczać możliwość zapisania się do newslettera podczas pierwszych zakupów i zaoferować w zamian zniżkę, lub darmową dostawę.

Gdy już mamy bazę maili

Należy skupić się na treści oraz częstotliwości wysyłania maili. Zbyt rzadki kontakt może spowodować zapomnienie o danym sklepie internetowym, natomiast zbyt częste maile skutkują zniechęceniem się do danego sklepu, ponieważ wydaje się on zbyt natrętny. Dlatego też warto zdecydować się na konkretną częstotliwość wysyłania maili informacyjnych(na przykład raz na tydzień) oraz co jakiś czas zdecydować się na wysłanie zniżki przeznaczonej dla danego klienta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ