Szukając informacji o firmie najczęściej pierwsze, co się robi, to wpisuje jej nazwę w wyszukiwarkę Google. To ona stanowi podstawowe źródło wiedzy o przedsiębiorstwie. Jeśli wpisze się w nią dokładną nazwę, zazwyczaj na pierwszym miejscu wyskakuje strona firmowa, jednak jest jeszcze miejsce po prawej stronie ekranu. To, co na nim się pojawia to wizytówka firmy w Google Maps, jeśli taką się stworzy. Wizytówka ta pokazuje najważniejsze informacje o firmie wraz z danymi kontaktowymi.  Założenie profilu na Google Maps jest bezpłatne i nie w wymaga wiele czasu, jednak wiele osób nadal ma z tym problem. Tymczasem taka wizytówka jest pomocna w wyszukiwaniu firmy oraz wzmacnia pozycjonowanie witryny. Zobacz zatem jak dodać firmę do Google Maps.

Po co dodawać firmę do Google Maps?

Podstawową zaletą dodania firmy do Google Maps jest to, że klient, który chce dojechać do siedziby firmy lub jej oddziału  może wytyczyć do niej trasę, korzystając z nawigacji Google. Jeśli to duże ułatwienie. Zaletami jest również przekazanie mu podstawowych informacji o przedsiębiorstwie. W wizytówce Google Maps znajduje się takie informacje jak numer telefonu, adres strony www, rodzaj prowadzonej działalności oraz godziny otwarcia. Google Maps umożliwia także dodania zdjęć z siedziby firmy oraz wejścia do niej i fotografii oferowanych produktów. Oprócz tego w wizytówce Google Maps można zaprezentować wirtualny spacer po wnętrzu firmy. Jest to przydatna opcja, szczególnie jeśli prowadzi się kawiarnię, restaurację czy gabinet SPA.

Te zalety to jeszcze nie wszystko. Rejestracja firmy w Google powoli na lepsze wyeksponowanie jej w wyszukiwarce, nawet jeśli nie posiada się strony internetowej.  Firma dodana do Google Maps będzie również bardziej wiarygodna dla klientów.

Jak dodać firmę do Google Maps?

Rejestracji w Google Maps należy dokonać poprzez narzędzie Google Moja Firma.  Jest to narzędzie Google dla przedsiębiorców. Będą już w nim, należy kliknąć Zacznij teraz co sprawi, że automatycznie pokaże się formularz, w którym należy wypełnić podstawie dane dotyczące prowadzonej działalności, to właśnie one będą wyświetlane w wizytówce firmy w Google Maps. Po uzupełnieniu danych Google każe wybrać branżę, w jakiej działa firma. Tutaj można wybrać pięć dowolnych kategorii oraz podkategorie. Po uzupełnieniu wszystkich danych pojawi się prośba o weryfikacje konta. W profilu Google Maps można umieszczać zarówno siedzibę przedsiębiorstwa, jak i jego filie.

Weryfikacja konta w Google Maps

Aby zweryfikować konto Google, a co za tym idzie, wizytówkę należy odebrać list z kodem. List ten przychodzi pocztą pod podany w wypełnionym wcześniej formularzu adres. Oznacza to, że podając te dane, należy podać te prawdziwe, w innym przypadku weryfikacja nie będzie możliwa.

Zmiana danych w Moja Firma w Google Maps

Google Moja Firma umożliwia również zmianę danych w wizytówce Google Maps. Warto to zrobić, gdy np. zmienia się adres siedziby firmy. Wtedy klienci nie będą wprowadzani w błąd, otrzymując od Google błędny adres. Dane można wprowadzać, jeśli posiada się prawo do wprowadzania aktualizacji, ma je właściciel profilu.

 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ