Możliwość sprzedaży w Internecie zrewolucjonizowała rynek handlu. Sklepy internetowe zarówno w Polsce, jak i na świecie rosną jak grzyby po deszczu. Konsumenci mają możliwość kupienia w nich niemal wszystkiego od ubrań, przez elektronikę, aż do produktów spożywczych. Stale rosnąca konkurencja oraz wdrożenie nowych technologii spowodowało, że aby nie zostać wypartym z rynku e-sklepy ciągle muszą się rozwijać i poszukiwać nowych rynków zbytu. Walka pomiędzy nimi jest zacięta i zazwyczaj objawia się w coraz większych budżetach przeznaczanych na reklamę internetową. Jednak sama reklama to nie wszystko, ważne jest również to, gdzie sprzedaje się swoje towary. Zobacz, gdzie sprzedawać w sieci.

Strona internetowa dla sklepu internetowego

Strona internetowa dla e-sklepu to podstawa. Jest ona nie tylko wizytówką biznesu, ale i miejsce, gdzie klienci dokonują zakupów. W związku z tym witryna powinna być estetyczna, funkcjonalna i praktyczna.  Sklepy internetowe, które chcą czerpać duże zyski ze swojej działalności, powinny stale pracować nad swoimi stronami internetowymi i przywiązywać wagę do najmniejszych szczegółów np. zastosowanych kolorów czy opisów produktów. Własna strona www jest więc najprostszym i najczęstszym miejsce zawierania transakcji w sieci. Jednak jak pokazuje praktyka, nie warto poprzestawać tylko na niej.

Allegro i inne serwisy aukcyjne

Sklep internetowy, który chce dotrzeć do szerokiego grona klientów, powinien również postawić na sprzedaż swoich produktów na zewnętrznych platformach sprzedażowych i aukcyjnych. Mowa tutaj o takich serwisach jak Allegro czy eBay. Umożliwiają one dotarcie do dużej ilości osób bez  inwestowania w kosztowną reklamę. Serwisy te oferują e-sklepom założenie konta biznesowego, oznaczonego specjalnym znaczkiem i informującego potencjalnego klienta o tym, że zakupy są bezpieczne. Założenie takiego konta jest bezpłatne, natomiast sprzedaż opodatkowana jest prowizją pobierana przez portal zewnętrzny, a także opłaty za wystawianie aukcji. Należy również wspomnieć, że sklepy, które zdecydują się sprzedaż na Allegro, mogą liczyć na połączenie konta ze stroną internetową. Pozwala to na łatwe wystawianie aukcji oraz koordynowanie całego procesu zakupowego.

Galerie, czyli portale sprzedażowe

E-sklepy, które swoją działalność opierają na sprzedaży ekskluzywnych i ręcznie robionych produktów, do rynków zbytu mogą również zaliczyć portale sprzedażowe i galerie. Są to serwisy internetowe skupiające twórców i umożliwiające tworzenie własnych butików na nich.

Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem portalu i jest od niej pobierana określona w regulaminie prowizja. Aby jednak móc współpracować z taką galerią trzeba spełniać określone kryteria. Te luksusowe nie podejmą współpracy z każdym projektantem czy e-sklepem. Towary, które chce się sprzedawać, muszą być wysokiej jakości oraz być uzupełnione estetycznymi i profesjonalnymi zdjęciami. Inwestycje we współpracę jest więc dość spora. Jednak nawiązując ją, można liczyć na suport techniczny oraz promocję swoich produktów. Galeriami, z którymi można podjąć w współpracę w Polsce są DaWanda, Show Room, Pakamera czy Decobazaar.

 

[Głosów:6    Średnia:2.7/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ