Dlaczego warto zautomatyzować email marketing

Skuteczna kampania mailingowa to taka, która zaangażuje odbiorcę. Jednym z narzędzi, które znacznie podnosi efektywność kampanii, jest email marketing automation. To właśnie automatyzacja mailingu pozwala śledzić i reagować na zmieniające się potrzeby użytkowników. Dlaczego warto wykorzystać marketing automation w swoich działaniach marketingowych?

Automatyzacja w skrócie. Zoptymalizowany email marketing

Tworząc pojedyncze wiadomości i wysyłając je manualnie do potencjalnych klientów, tracimy mnóstwo czasu, a szanse na rozwój produktów i dotarcie do zainteresowanych użytkowników maleją. Automatyczny mailing to strategia, która pozwala zbudować profesjonalną i złożoną kampanię – wiadomości są przesyłane bez naszego udziału, w określonym czasie lub po spełnieniu określonych warunków np. zapisania się do newslettera czy rejestracji na stronie (tzw. triggered e-mail).

Proces automatyzacji wymaga odpowiedniego oprogramowania, które nie tylko wyśle email do listy odbiorców, ale umożliwi segmentację użytkowników i raportowanie. Tego typu programy posiadają szereg przydatnych funkcjonalności do personalizacji kampanii i monitorowania jej skuteczności.

Dlaczego warto? Co może dobry program do mailingu

Zautomatyzowane kampanie mailingowe to nie tylko oszczędność czasu, ale szereg korzyści dla firmy:

– personalizacja wiadomości, dopasowany i dynamiczny content, który odpowiada na preferencje użytkowników
– pomiar zaangażowania odbiorcy, budowanie lojalności i pozyskanie informacji o użytkownikach
– skuteczna segmentacja odbiorców, czyli dzielenie listy adresów na podstawie zainteresowań i cech wspólnych
– kampanie zbudowane na danych behawioralnych – zachowania i aktywności użytkowników w witrynie
– kody trackingowe umożliwiające śledzenie ruchu z mailingu na stronie

Co to oznacza w praktyce?

Email marketing automation pozwala na szereg działań mających na celu budowanie pozytywnych i osobistych relacji z klientami przez wiadomość powitalną czy newslettery, które mają spersonalizowany przekaz i wzywający do działania przycisk call to action. Dobry emailing przypomni o dokończeniu procesu zakupowego – klienci pozostawiający produkt w koszyku mogą otrzymać wiadomość przypominającą oraz ofertę akcesoriów komplementarnych, czyli działania z rodzaju tzw. cross-selling. Innym przykładem są wiadomości z zakresu up-selling: to propozycje poszerzenia zakupionych pakietów czy subskrypcji – z pomocą kodów trackingowych będziesz wiedzieć dokładnie, czego klient poszukuje.

Analiza rynku jednoznacznie wskazuje, że email marketing automation to narzędzie niezbędne do prowadzenia skutecznych i kompleksowych kampanii i warto z niego korzystać bez obaw. To nieoceniona pomoc, oszczędność czasu i źródło wiedzy o użytkownikach, których wszyscy chcemy pozyskać i zaangażować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ