Rynek e-commerce, a więc zakupów internetowych ma się w Polsce coraz lepiej. Doskonale świadczy o tym fakt, że w listopadzie i grudniu ubiegłego roku na serwisie Allegro Polacy kupowali 1,2 mln produktów dziennie. Z pewnością po części jest to spowodowane okresem przedświątecznym i promocjami typu Czarny Piątek, ale świadczy najlepiej o popularności sprzedaży internetowej. W przypadku prowadzonego sklepu internetowego niezbędny jest m.in. dobry hosting. Który do sklepu internetowego będzie najlepszy?


Rodzaje kont hostingowych dla sklepu internetowego

Wybierając hosting do sklepów internetowych, pod uwagę wziąć trzeba między innymi rodzaj takich kont.

– Właściciele sklepów internetowych wybierać mogą pomiędzy serwerami VPS, serwerami dedykowanymi oraz hostingami współdzielonymi. Coraz popularniejsze są również rozwiązania hybrydowe, a więc na przykład Hosting Elastyczny — mówi konsultant dostawcy usług hostingowych, firmy wer.pl.

Wszystkie rozwiązania mają swoje dobre, ale i złe strony. Wybór hostingu musi być kwestią indywidualną. Wiele zależy bowiem od znajdujących się na stronie produktów czy stopnia zaznajomienia z informatyką. Osoby, które nie należą do wybitnych programistów czy grafików, raczej nie będą zainteresowane hostingami, które nie dają dostępu do mocno ułatwiającego zarządzanie stroną Panelu Administratora.

Sklep internetowy to również zdecydowanie większe obciążenie dla serwera aniżeli blog czy zwykła strona wizytówka. Warto o tym pamiętać, ponieważ statystycznie aż 40 proc. ludzi opuszcza stronę, a w tym przypadku sklep internetowy, który ładuje się dłużej niż trzy sekundy. Najważniejsze poza samym rodzajem serwera są jego parametry. Tutaj kluczowe będą wartości procesora, przestrzeń dyskowa, pamięć RAM, oprogramowanie czy łącze internetowe.

Bezpieczeństwo sklepów www

Hosting dla sklepu internetowego to sprawa indywidualna. Ważne jest również bezpieczeństwo znajdujących się tam danych. Warto pamiętać tutaj o tym, że sklep internetowy przetwarza wrażliwe dane, a więc m.in. adres zamieszkania, numer telefonu czy adres e-mail swoich Klientów. Logiczne jest więc, że nie powinny one trafić w niepowołane ręce. Ważne jest tutaj przede wszystkim szyfrowanie transmisji pomiędzy serwerem a internautą. Do tego służą certyfikaty SSL, które dodatkowo są też potwierdzeniem autentyczności strony internetowej.

Poczta e-mail

Bardzo ważnym parametrem konta hostingowego jest jego pojemność. Pamiętać trzeba, że to właśnie na hostingu trzymana jest również poczta lub też poczty e-mail. Konta mailowe odnosić się bowiem mogą do konkretnych pracowników sklepu internetowego, jak również i ich kolejnych działów, np. reklamacje@sklepXYZ, kontakt@sklepXYZ, praca@sklepXYZ czy zamowienia@sklepXYZ itp. Pakiet hostingowy musi być więc również wystarczająco pojemny. Z czasem wymienianych z Klientami wiadomości będzie coraz więcej.

Podsumowanie

To kompendium wiedzy dotyczące tego, jak wybrać dobry hosting dla sklepu internetowego. Na koniec weźmy jeszcze pod uwagę samego dostawcę takiego pakietu. Najlepiej będzie, jeśli jest to dostawca znany i ceniony, który przy okazji oferuje w pełni kompatybilne i tanie usługi, choć cena nie może być tu czynnikiem decydującym.

[Głosów:4    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ