Wirtualna centrala telefoniczna – pomoc w jej organizacji

0
129

Wirtualna centrala, nazywana w skrócie VoIP, to niezwykle przydatne i komfortowe rozwiązanie. Systemy takie są stosowana w komunikacji rozmaitych firm z ich otoczeniem. Wykorzystanie technologii wirtualnej centrali pozwala zaoszczędzić na wydatkach za usługi telekomunikacyjne. Pozytywnie wpływa również na przebieg procesów komunikacji w danym miejscu. Poniżej przyglądamy się technologii VoIP oraz udzielamy porad związanych z jej wyborem. Poznasz najważniejsze możliwości, jakie oferuje wirtualna centrala telefoniczna oraz dowiesz się jakie korzyści może zaoferować w Twoim zakładzie pracy.

VoIP – wprowadzenie w temat

Systemy wirtualnej centrali to zintegrowane systemy informatyczne, które pozwalają na korzystanie z funkcji konwencjonalnych central telefonicznych. Największą różnicą pomiędzy wirtualną a zwykłą centralą telefoniczną jest fakt, że w przypadku tej pierwszej wszystkie połączenia realizowane są przez internet. Nie musisz dysponować żadną fizyczną centralną bazą urządzeń, lecz wystarczą zwykłe aparaty telefoniczne IP, które będą bez przerwy podłączone do sieci.

Z wirtualnej centrali możesz korzystać w różnych miejscach i budynkach należących do Twojej firmy. Zarówno w siedzibie głównej jak i dodatkowych lokalizacjach, działach, a nawet w chmurze. Pomimo tak dużego rozdrobnienia, cały system będzie funkcjonował jako zintegrowana całość, aktywnie i sprawnie przesyłając wszelkie nadchodzące połączenia do odpowiednich linii. 

Najważniejsze korzyści z wyboru VoIP 

VoIP jest o wiele prostsze w montażu oraz codziennym użytkowaniu, niż tradycyjne centrale telefoniczne. Prostsza jest także konfiguracja VoIP, zarówno na samym początku jego wprowadzania do firmy, jak i w trakcie korzystania z niego. Wielu przedsiębiorców docenia też fakt, że VoIP pozwala znacząco obniżyć wysokość rachunków za usługi telekomunikacyjne. Wynika to oczywiście z prostej przyczyny – wszelkie połączenia w ramach VoIP są przesyłane za pośrednictwem internetu. 

Dużym ułatwieniem jest także możliwość swobodnego konfigurowania różnych automatycznych działań podejmowanych przez system VoIP. Mowa między innymi o tworzeniu zapowiedzi słownych, które będą się automatycznie uruchamiać po odbiorze połączenia. Ponadto, VoIP pozwala prowadzić różne formy zapowiedzi – odmienne dla klientów zwykłych, odmienne dla klientów biznesowych, jeszcze inne dla współpracujących z Tobą przedsiębiorstw (kontrahentów). 

VoIP oferuje także możliwość wykonywania wielu połączeń w tym samym momencie, dedykowanych do różnych grup odbiorców. Masz możliwość wykonania zarówno „grupowego” połączenia ze swoimi klientami, jak i pracownikami. Ponadto, istnieje możliwość przechwytywania aktualnie trwających przychodzących połączeń. 

Na koniec warto podkreślić, że VoIP jest bardzo elastyczne i możliwe do skonfigurowania zgodnie z potrzebami Twojej firmy oraz charakterem jej działalności. Rozwiązania wysoce zindywidualizowane oferuje między innymi easycall.pl. Konfiguracja VoIP pozwala na układanie kolejności przychodzących połączeń, zapamiętywanie rozmów pomiędzy pracownikami a klientami, a nawet wykonywanie dodatkowych połączeń, pomimo wystąpienia awarii lub przeciążenia linii.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ