Strona internetowa to wizytówką każdej firmy. Ma na celu zachęcić do wykonania określonej akcji, takich jak zapoznanie się z ofertą firmy czy zakup produktów. Niewątpliwie wpływa również na budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania firmy. Jednak stworzenie dobrej strony internetowej nie jest łatwe. Wymaga czasu oraz znajomości nie tylko promowania, ale i zasad designu czy psychologii. Zobacz, o czym pamiętać budując stronę www.

Ile kosztuje strona internetowa dla firmy?

Ilość podmiotów, które oferują budowę stron internetowych dla firm, jest bardzo duża, stąd też rozpiętość cenowa takiej usługi jest znaczna. Stronę internetową może kupić już za 500 zł, a można na nią przeznaczyć i 20 tysięcy. Cena strony www dla firmy uzależniona jest od tego, jakie ma mieć ona funkcjonalności oraz doświadczania wykonawcy. Proste strony www można również stworzyć samemu wybierać darmowe narzędzie takiej jak np. WordPress. Nie mniej, jednak jeżeli chce się mieć profesjonalną stronę www najlepiej nie tworzyć jej samemu i wybrać ofertę firmy z doświadczeniem.

Cel strony firmowej

Nie wiele osób wie o tym, że budowę strony internetowe powinno się rozpocząć od ustalenia celu, jaki ma ona spełniać. Inaczej buduje się strony wizerunkowe, a inaczej sprzedażowe. Na tym etapie należy również zastanowić się, jak chce się komunikować z użytkownikami strony, jakie wartości mają być na niej przekazane i jakie skojarzenia ma wywoływać. Kolory i detale, które się na niej znajdują, powinny być powielone na pozostałych materiałach reklamowych, takich jak ulotki, foldery czy wizytówki. Pozwoli to na stworzenie spójnego wizerunku przedsiębiorstwa. Mówiąc o celu strony, trzeba też przeanalizować czy jest on zbieżny z oczekiwaniami grupy docelowej firmy. W tym celu konieczne jest zastanowienie się, do kogo się kieruje swoje usługi/produktu i stworzenie z konkretnych grup odbiorców i person.

Jak stworzy strukturę strony www?

Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad strukturą strony www, czyli tym jakie treści chce się przekazać na stronie i jak rozłożyć je wizualnie. Najlepiej zacząć planować od ogółu do szczegółu. Na początek należy zająć się rdzeniem serwisu, czyli głównymi zakładkami, a następnie rozdzielić je w podgrupy i stworzyć mapę strony www, czyli jej spis treści.  Mapę strony www można stworzyć w formie drzewa, które ukazuje hierarchię poszczególnych elementów i ich połączenie.

Technologie budowy stron www

Przy określaniu struktury należy też zwrócić uwagę na nawigację strony www, czyli to, w jaki sposób odbiorca będzie mógł się po niej poruszać i przechodzić na kolejne podstrony. Należy tutaj pamiętać, że potencjalny klient nie posiada takiej wiedzy jak my i nie myśli w ten sam sposób. Dlatego też myśląc o nawigacji strony www, należy wczuć się w rolę kogoś, kto nie posiada wiedzy o działaniu strony www, ani tej o sprzedawanych produktach czy usługach. Podstawową zasadą budowy strony www jest  postawienie na proste rozwiązanie – im prostsza nawigacja, tym łatwiej odnaleźć się na stronie. Jeśli masz problem z określeniem czy nawigacja strony jest odpowiednie najlepiej poprosić o pomoc osobę, która nie bierze udziału w procesie budowania strony www i zapytać ją, czy rozumie mechanizm działania, czy jest w stanie korzystać ze strony bez instrukcji i szybko odnaleźć informacje, których poszukuje.

Zadbaj o treść i zdjęcia

Po przygotowaniu makiety i ustaleniu jak strona www dla firmy ma wyglądać, do pracy przystępują graficy i programiści. To o czym jeszcze należy pamiętać, to konieczność opracowania testów na stronę. Przede wszystkim nie mogą być one kopiowane, jest to kradzież własności intelektualnej. Tak samo wygląda kwestia zdjęć. Teksty należy napisać samemu lub zlecić profesjonalnemu copywriterowi, zdjęcia można zakupić w jednej z wielu baz fotografii. Należy pamiętać, że umieszczony content jest bardzo ważny, wpływa na to, czy strona jest atrakcyjna dla odbiorcy oraz, czy znajduje na niej potrzebne informacje. Pisząc teksty na stronę firmową najlepiej wykorzystywać metodę storytellingu, czyli opowiadania historii. Dobrze jest też unikać żargonu, a za to stosować język korzyści. Pamiętaj, też o odpowiednim rozmieszczeniu tekstu – o wiele lepiej czyta się ten podzielony na akapity, niż zbity. Teksty na stronę nie powinny być też zbyt obszerne. Istotnym efektem jest również ich zgodność z zasadami seo copywriting.

Tworząc stronę, na uwadze należy mieć również to, że dzisiejsze społeczeństwo w większości jest obrazkowe. Dlatego też zamiast dużej ilości tekstów postaraj się na stronie umieszczać elementy graficzne, takie jak wykresy, ikony, filmy czy animacje.

Mówiąc o treści na stronę www, należy również wspomnieć, że dobra witryna internetowa musi posiadać system zarządzania treścią na stronie. Pozwala on na łatwe modyfikowanie tekstów oraz dodawanie nowych bez konieczności pomoc ze strony programisty czy informatyka.

Responsywność strony www

Jak pokazują ostatnie badania, większość internautów strony www przegląda na komórce lub innym urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że budując stronę www dla firmy, musisz zadbać o to, aby była ona responsywna. Pozwoli to na odpowiednie wyświetlanie się jej elementów na małych ekranach.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ