jak założyć sklep internetowy

Kiedy mowa o reklamie jakiegoś produktu lub marki, zwykle w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl spoty reklamowe pojawiające się w telewizji, reklamy w radiu, na bilbordach, czy w prasie. Wraz z rozwojem internetu zmienił się jednak sposób docierania do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, otworzyły się nowe możliwości. Istotne jest przede wszystkim to, że obecnie możliwa jest skuteczna reklama nawet przy niewielkim budżecie.

Biznes w sieci a marketing

W ostatnim czasie mnóstwo przedsiębiorców zdecydowało się na przeniesienie swojego biznesu do sieci, co więcej wiele osób decyduje się na rozpoczęcie działalności właśnie w internecie. Jest to niezwykle kuszące, gdyż wymaga o wiele mniej wysiłku i formalności niż np. otwarcie sklepu lub punktu usługowego stacjonarnego. Jak założyć sklep internetowy podpowiada poradnik na Trivo, my natomiast przejdziemy do kwestii związanych z reklamą. Warto jednak dodać, że obecnie otwarcie sklepu w sieci nie wymaga umiejętności z zakresu programowania, gdyż powstały specjalne platformy, które niezwykle przyśpieszają i ułatwiają cały proces. Co ważne, dają również ciekawe możliwości z zakresu marketingu.

Prowadząc biznes w internecie mamy niemal nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Można szukać ich w mediach społecznościowych, na forach, czy portalach informacyjnych, czyli wszędzie tam, gdzie da się umieścić reklamę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że marketing, który rzeczywiście przynosi efekty, wymaga sporej pracy oraz nakładów pieniężnych. Na początku jednak można starać się wykorzystywać ogólnodostępne, darmowe narzędzia.

Reklama sklepu internetowego przy ograniczonym budżecie

Istnieje kilka kanałów komunikacji marketingowej, dzięki którym możliwe jest znaczne polepszenie widoczności naszego sklepu w sieci, a co za tym idzie, zmaksymalizowanie zysków. Oczywiście nie wszystkie z nich są darmowe, dlatego też wybór konkretnych działań jest związany bezpośrednio z wysokością budżetu, który możemy przeznaczyć na ten cel.

Pierwsze działanie, które może pomóc w uzyskaniu jak najwyższej pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych dla wybranych fraz to SEO, określane także jako pozycjonowanie stron www. Jest to działanie długotrwałe, które można częściowo wykonywać samemu, poprzez prowadzenie bloga powiązanego ze sklepem, aktywność w mediach społecznościowych oraz tworzenie treści pojawiającej się na stronie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że nieumiejętne pozycjonowanie może przynieść więcej szkody niż pożytku, warto zatem podszkolić się w tej materii, zanim przejdziemy do działania, lub nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO.

Kolejną propozycją są reklamy PPC, a więc takie, za które płaci się, dopiero gdy ktoś w nie faktycznie kliknie. Najpopularniejsza platforma, która obsługuje tego typu reklamy, to AdWords.

Czy warto zlecać prowadzenia akcji marketingowych profesjonalistom?

Wiele osób zastanawia się, czy w ogóle warto wydawać pieniądze na marketing, skoro istnieje tyle darmowych narzędzi. Oczywiście do pewnego momentu można polegać na swojej intuicji oraz próbować się doszkalać, jednak zaufanie profesjonalistom z branży marketingu bez wątpienia przyniesie znacznie lepsze efekty.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ