Przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem sieciowym, często na etapie ustalania budżetu zastanawiają się, ile kosztuje reklama internetowa. To od uzyskania tej odpowiedzi, uzależniają to, jaką kwotę przeznaczą na działania promocyjne. Niestety na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Koszt reklamy w Internecie uzależniony jest od wielu elementów i przede wszystkim zależy od tego, ile jest się w stanie wydać. Jedne firmy budżety na marketing sieciowe liczą w tysiącach, inne ograniczają się do 100 czy 200 zł. Należy jednak zaznaczyć, że niskie budżety marketingowe wcale nie oznaczają, iż efekt będzie gorszy. Zobacz, ile kosztuje reklama w Internecie.

Modele rozliczeń za reklamę internetową

Mówiąc o tym, ile kosztuje reklama w Internecie, przede wszystkim należy powiedzieć o modelach rozliczeń za nią. W przypadku reklam realizowanych w wyszukiwarce Google, czy na Facebooku głównymi modelami jest CPM, CPC, CPL, CPA, CPS.

CPM to model rozliczenia za reklamę internetową, który opiera się na podstawie ilości wyświetleń. Cena ustalana jest za 1000 wyświetleń przekazu reklamowego. Ten model dobrze sprawdza się, jeśli planuje się kampanie wizerunkowe lub wzmacniające markę, w przypadku zbierania leadów czy przekierowań do strony może być nieopłacalny. Model CPC oznacza, że płaci się za kliknięcie w format reklamowy bez względu na to, czy jest on linkiem, banerem czy inną formą reklamowa np. wideo. W CPL prowizja naliczana jest za każdy prawidłowo wypełniony formularz lub pozyskany kontakt. Ten model rozliczeń za reklamę internetową jest niezwykle opłacalny przy kampaniach nakierowanych na zbieranie leadów. CPA to natomiast model rozliczeń oparty na zapłacie za wykonaną przez internautę akcje, np. polubienie na Facebooku lub przeczytanie artykułu. Ostaniem model rozliczenia za reklamę w Internecie to CPS, czyli płatność za sprzedaż. Reklamodawca płaci tutaj za udaną transakcję promowanego produktu.

Reklama w Internecie na portalach zewnętrznych

W Internecie reklamować można się nie tylko poprzez Google czy media społecznościowe. Wiele firm decyduje się na wykupienie emisji artykułu sponsorowanego czy też banneru na stronach poczytnych serwisów np. z wiadomościami. W tym wypadku modelem rozliczenia nie musi być, którąś z wyżej opisanych opcji. Cena może opierać się np. na z góry pobranej emisji za określony czas emisji reklamy na wybranej stronie www. Ceny takiej prowizji uzależnione są przede wszystkim od poczytności tego serwisu, jego znaczenia, grupy docelowej, do której trafia itd. Stawki negocjuje się indywidualnie. Średnie koszty wahają się nawet od 300 zł do 10 tys. Często ceny te są podobne jak w przypadku wykupienia tradycyjnej reklamy w gazecie i zamieszczenia w niej artykułu sponsorowanego.

Ile kosztuje reklama na blogu?

Przedsiębiorcy inwestujący w reklamę w Internecie mają również możliwość wykupienia reklamy na blogu. Cena współpracy z blogerami również nie jest stała. W jej przypadku trudno nawet podać widełek. Początkujący i mało znani blogerzy często godzą się na współpracę barterową. Jeśli jednak chce się nawiązać współpracę z osobą, która ma już wyrobioną markę, należy liczyć się z wydatkiem rzędu kilku tysięcy.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ