Dobre opisy produktów – zobacz, jak je przygotować

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie. Z roku na rok przybywa osób, które chętnie robią zakupy w sieci. Dlaczego? Bo są wygodniejsze, a często również tańsze. Dla firm, które prowadzą sklepy internetowe, to dobra a zarazem zła wiadomość. E-sklepów również przybywa, a zyskanie przewagi konkurencyjnej jest coraz większym wyzwaniem. Jednym ze sposobów na wzmocnienie swojej pozycji w branży jest zadbanie o dobre opisy produktów. Zobacz, dlaczego i w jaki sposób je przygotować.

Aby zrozumieć, czemu opisy produktów są tak ważne, warto spojrzeć na e-zakupy z perspektywy klienta. Kiedy wchodzisz do sklepu stacjonarnego, możesz dokładnie obejrzeć każdy produkt, który Cię interesuje – dotknąć go, przeczytać etykietę, sprawdzić skład, a czasem powąchać czy skosztować. W sieci polegasz jedynie na tym, co widzisz i… co przeczytasz. Gdy opisu produktu brak, a Ty jako klient jesteś pozostawiony sam sobie, prawdopodobnie (zwłaszcza gdy ten sam towar możesz zamówić w innych miejscach i go nie znasz) wybierzesz inny e-sklep.

Jeśli więc chcesz:

  • zapewnić swoim klientom rzetelne informacje o produktach,
  • zachęcić ich do dokonania zakupu,
  • wzmocnić działania SEO,

bez dobrych opisów produktowych się nie obejdzie.

Skuteczne opisy produktów, czyli jakie?

Profesjonalny opis produktu jest czymś znacznie więcej niż etykietą z „suchymi danymi”, a więc cechami sprzedawanego towaru. Gdyby to wystarczyło, mógłbyś po prostu przekopiować specyfikację techniczną i gotowe.

Tymczasem potrzebujesz czegoś więcej, aby przekonać klienta do zakupu tego konkretnego produktu. W opisie musisz przekuć jego cechy na praktyczne korzyści dla kupującego. W czym rzecz? Wyobraź sobie, że masz do sprzedania krem do twarzy, a w jego składzie znajduje się np. kwas hialuronowy i witamina C. Co to mówi zwykłemu czytelnikowi? Dla niego będą to skomplikowane i „mądrze brzmiące” nazwy. Czy zadziała? Do pewnego stopnia tak. Jeśli jednak wyjaśnisz, że wspomniany kwas hialuronowy wspomaga nawilżenie skóry, czyniąc ją miękką i gładką, a witamina C rozjaśnia cerę – czytelnik będzie wiedział, czy produkt jest dla niego oraz dlaczego.

W dobrym opisie produktu warto zadbać również o:

  • przejrzysty układ graficzny – dobrze sprawdzają się opisy produktów z wypunktowaniami, hasłowymi nagłówkami i łączące tekst z obrazami,
  • przyjazny, prosty język – używaj krótkich zdań, unikaj skomplikowanych peryfraz, pisz prosto do celu,
  • odpowiednią długość opisu – optymalna w większości przypadków mieści się między 500 a 1000 znaków,
  • nasycenie treści pasującymi słowami kluczowymi – aby wzmocnić pozycjonowanie serwisu.

Istotna jest również absolutna unikalność opisów. Nie kopiuj ich np. z materiałów przesłanych przez producenta.

Jak przygotować opisy produktów?

Jeśli masz rozbudowany sklep internetowy z tysiącami produktów, czeka Cię spore wyzwanie. Aby mu podołać, rozpocznij od:

  • przygotowania ogólnych opisów kategorii tematycznych produktów,
  • opisania produktów, które najlepiej się sprzedają lub które chcesz najbardziej promować – stopniowo możesz dodawać kolejne.

Aby zaoszczędzić czas i zyskać pewność, że treści produktowe zostaną przygotowane poprawnie, skorzystaj z pomocy ekspertów. Pisaniem opisów może się zająć profesjonalna agencja copywriterska. To rozwiązanie, dzięki któremu zaoszczędzisz czas i zyskasz realne korzyści. Warto je więc rozważyć.

[Głosów:2    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ