Na rynku można znaleźć wiele różnych systemów CRM. Niektóre z nich są bardzo rozbudowane, inne oferowane są w formie „mini”. Niestety, często problem z takim oprogramowaniem polega na tym, że brakuje funkcji, które są wręcz niezbędne dla konkretnego użytkownika. Wtedy pozostaje wybrać CRM dedykowany.

Zamówienie własnego systemu klasy CRM nie jest już problemem. Na rynku funkcjonuje wielu producentów, którzy specjalizują się w tego typu oprogramowaniu (np. ReasonApps, które ofertę możecie znaleźć na stronie https://www.reasonapps.pl/oprogramowanie-dedykowane/systemy-crm). Wybierając software house, warto jednak zwrócić uwagę, aby posiadał on co najmniej kilkuletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu oprogramowania klasy CRM. Tylko wtedy będziemy pewni, że producent podoła zamówieniu, przygotuje oprogramowanie zgodne z najnowszymi trendami, a także doradzi w wyborze najlepszych rozwiązań. Zanim sprawdzimy, dlaczego „szyty na miarę” CRM jest lepszym rozwiązaniem niż uniwersalne, „pudełkowe” oprogramowanie, należy w kilku słowach wyjaśnić, dlaczego w ogóle warto korzystać w firmie z CRM-u.

Zalety i funkcje systemów CRM

System CRM ułatwia i usprawnia przede wszystkim zarządzanie relacjami z klientami. Trudno dziś budować przewagę konkurencyjną na rynku bez znajomości swoich klientów i bez odpowiednich z nimi kontaktów. W tym wszystkim pomaga właśnie CRM. Już sama jego nazwa wskazuje, do czego przede wszystkim takie oprogramowanie jest dedykowane – CRM to skrót od Customer Relationship Management, czyli zarządzania relacjami z klientami. Dzięki tego rodzaju systemom można zautomatyzować wiele czynności w obszarze kontaktów z konsumentami i kontrahentami. Z jednej strony dotyczy to gromadzenia danych na ich temat, segmentowanie klientów według ustalonych wcześniej parametrów, a z drugiej możliwość tworzenia różnego rodzaju raportów. To wszystko pozwala spersonalizować ofertę, prowadzić sprzedaż uzupełniającą, a także oceniać, ile czasu handlowiec musi przeznaczyć na obsługę danego klienta. Do tego CRM pomaga w planowaniu pracy handlowców, pokazuje ich efektywność i przypomina o wielu ważnych terminach.

Oprogramowanie „szyte na miarę”

Oczywiście to, o czym napisaliśmy powyżej, to raczej szkielet oprogramowania CRM, najczęściej pojawiające się funkcje. W rzeczywistości jednak każda organizacja różni się, a to oznacza, że ma inne potrzeby. Uniwersalne systemy klasy CRM nie są w stanie im sprostać w stu procentach. Wynika to z faktu, że każda firma działa w nieco innych warunkach. Już na poziomie branż firmy często potrzebują innych funkcjonalności, a do tego dochodzi jeszcze przecież specyfika każdego z osobna przedsiębiorstwa.

Oczywiście można próbować wdrażać do gotowych rozwiązań dodatkowe funkcjonalności i próbować dostosowywać systemy do konkretnego użytkownika, ale często bywa to po prostu kosztowne i nie zawsze jest możliwe. Natomiast wybierając CRM dedykowany, otrzymujemy dokładnie to, czego potrzebujemy, a do tego takie oprogramowanie można najczęściej zintegrować z innymi systemami w firmie. Warto zatem stawiać na aplikacje „szyte na miarę”, bo tylko one pozwolą wykorzystać w pełni potencjał CRM-u. Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie odwiedź stronę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ