Kampanie Google AdWords znajdują się w ofertach wszystkich poważnych firm zajmujących się reklamą internetową, takich jak https://pirmedia.pl/?page=kampanie-google-adwords-linki-sponsorowane. Nic dziwnego – to bez wątpienia jeden z najbardziej skutecznych sposobów reklamy, który dodatkowo różni się od sposobów tradycyjnych tym, że jego skuteczność można bardzo dokładnie obliczyć. Czym właściwie jest AdWords, jak działa i dlaczego warto z niego korzystać?

AdWords to system, który pozwala wyświetlać użytkownikowi przeglądarki dokładnie te reklamy, które mogą go zainteresować. Cokolwiek robimy w internecie, roboty Google zbierają dane na temat naszych zainteresowań, po czym na podstawie tych danych AdWords decyduje, jakie kategorie mogą zaciekawić nas na tyle, abyśmy kliknęli w reklamę i ostatecznie zakupili reklamowany produkt. Ktoś, kto dużo czasu spędza na stronach motoryzacyjnych, będzie więc na swoim komputerze widział reklamy producentów części, autoryzowanych dealerów, firm detailingowych itp. Ktoś, kto często sprawdza ceny noclegów w górskich miejscowościach, zobaczy natomiast reklamy sprzętu trekkingowego i zakopiańskich pensjonatów. Jak łatwo sobie wyobrazić, skuteczność reklam AdWords jest znacznie większa niż reklam telewizyjnych czy prasowych. Te ostatnie stawiają głównie na skalę – odsetek konwersji reklamy na zakup jest w ich przypadku niewielki, AdWords natomiast stawia właśnie na to, aby wyświetlenie reklamy jak najczęściej kończyło się zrobieniem zakupów.

Aby kampania AdWords była skuteczna, warto znać zasady według których działa ten system. Właśnie dlatego zazwyczaj lepiej skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów niż przygotowywać kampanię samodzielnie. Temat jest nie mniej złożony niż pozycjonowanie stron. Musimy pamiętać o tym, że o tym, gdzie trafia reklama naszej firmy decydują nie ludzie jako tacy, ale skomplikowane algorytmy. Im lepiej je poznamy tym większa szansa, że wyświetlenie naszej reklamy zakończy się sprzedażą.

Stawki za reklamę Google AdWords obliczane są w oparciu o to, ile osób kliknie w reklamę i spędzi na niej tyle czasu, aby zapoznać się z ofertą. Istnieją również narzędzia umożliwiające bardzo dokładne obliczenie zysków z reklamy, dzięki czemu inwestując w Google AdWords nigdy nie kupujemy kota w worku. Ta technologia jest nie tylko przyszłością, ale również teraźniejszością. Internet nie wyparł jeszcze tradycyjnych mediów, ale wydaje się już nad nimi dominować, a to oznacza, że skuteczność narzędzi takich jak AdWords bywa niesamowita.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ