środa, Listopad 22, 2017

Dlaczego warto wybrać dedykowany system CRM?

0

Na rynku można znaleźć wiele różnych systemów CRM. Niektóre z nich są bardzo rozbudowane, inne oferowane są w formie „mini”. Niestety, często problem z takim oprogramowaniem polega na tym, że brakuje funkcji, które są wręcz niezbędne dla konkretnego użytkownika. Wtedy pozostaje wybrać CRM dedykowany.

Chcesz dostarczyć kwiaty lub zlecić zrobienie zakupów? Zadzwoń po… taksówkę!

0

W życiu każdego z nas bywają sytuacje nieprzewidziane, nagłe, które uratować może jedynie szybki transport. Warto w takich chwilach mieć pod ręką sprawdzonego i zaufanego kierowcę, który sprawnie dowiezie nas na miejsce. Jaką taksówkę wtedy wybrać?

Nie chcesz spóźnić się na pociąg? Taksówka to Twoja ostatnia szansa

Budzik nie zadzwonił, a Ty masz kwadrans, żeby dostać się na dworzec kolejowy? W innym mieście czeka Cię ważne spotkanie biznesowe, rozmowa kwalifikacyjna czy wystąpienie na konferencji? Znając opóźnienia na kolei, istnieje cień szansy, że zdążysz. Sytuację może uratować jedynie natychmiastowe wyjście z domu i sprawny dojazd taksówką. Najlepiej postawić na takiego kierowcę, który zna topografię miasta – wszystkie skróty, objazdy i planowane remonty. Jego świetna orientacja pozwoli wybrać optymalną trasę dojazdu i w jak najkrótszym czasie dostać się na dworzec PKP.

W takich chwilach sprawny przyjazd kierowcy jest kluczową sprawą, przesądzającą o powodzeniu podróży. Warto wybrać wtedy sprawdzonego przewoźnika, o którym wiadomo, że jest odpowiedzialny i słowny. Ważna jest także sama dyspozytornia, która skieruje odpowiednią taksówkę pod Twój adres zamieszkania najszybciej, jak to możliwe. W sytuacjach podbramkowych warto skorzystać z usług ns.taxi, firmy, która świadczy przewozy taksówkarskie na terenie Nowego Sącza i okolic takich jak Chełmiec, Stary Sącz, Brzezna, Barcice i inne.

Zakupy na telefon – świetna usługa dla zapominalskich i zapracowanych

Taksówkarz może uratować Cię także w innych codziennych sytuacjach. W momencie Twojej choroby lub niedyspozycji Twoich bliskich może zrobić zakupy i dostarczyć je pod wskazany adres. Nie tracisz czasu na dojazd i chodzenie po sklepach, możesz zająć się kuracją lub po prostu pracą.

Potrzebujesz kwiatów na obronę lub ślub znajomych? Zadzwoń po taxi!

Pomoc ze strony taksówkarza może sprawdzić się również w innej sytuacji – kiedy musimy na już dostarczyć w określone miejsce bukiet kwiatów. Kierowca na Twoje zlecenie telefoniczne odbierze kwiaty z kwiaciarni i dostarczy je pod wskazany adres. Taka usługa może sprawdzić się w nagłych okolicznościach, kiedy pod wpływem stresu zapominamy o ważnej sprawie, na przykład podczas obrony pracy magisterskiej czy ślubu znajomych. Wtedy przed towarzyską wpadką ratuje nas prosta usługa taksówkarska, która jest na dodatek tańsza i bardziej sprawna niż poczta kwiatowa. Dostawa bukietu pod wskazany adres to także możliwość zrobienia miłej niespodzianki żonie, na przykład w jej miejscu pracy. Mina ukochanej – bezcenna!

Czym kierować się przy wyborze etui do Galaxy Tab E 9.6?

0

Choć tablety nie zawładnęły sercami użytkowników w takim stopniu, jak prognozowali to producenci tego typu sprzętu, to jednak wiele osób wciąż korzysta z tego typu urządzeń, chwaląc sobie ich kompaktowość i uniwersalność zastosowań. Warto w tym miejscu przypomnieć, że tablet to pośrednie urządzenie pomiędzy mniejszym od niego smartfonem, a większym laptopem. Tablety swoim wyglądem przypominają przerośnięte smartfony, pozbawione są klawiatury i w odróżnieniu od laptopów, brak im klapki chroniącej delikatny ekran. Dlatego użytkownicy tabletów często ubierają je w specjalne pokrowce. Jeśli chcesz kupić taki pokrowiec, zwróć uwagę na kilka szczegółów, które mogą wpłynąć na przyszłą wygodę użytkowania tabletu.

Atrakcyjny wygląd to nie wszystko

Kupując etui Galaxy Tab E 9.6 większość osób szuka takiego modelu, który będzie odpowiadał im pod względem wyglądu zewnętrznego. Oczywiście kolorowy nadruk dodaje uroku, pomaga spersonalizować tablet, dostosowując jego wygląd do naszych indywidualnych upodobań estetycznych, ale intensywny kolor czy ciekawa grafika nie ma bezpośredniego wpływu na użytkowanie samego pokrowca. W tym przypadku od jego wyglądu zdecydowanie ważniejszy jest materiał, z jakiego pokrowiec został zrobiony oraz to, jaką ma on formę.

Materiał na etui Galaxy Tab E 9.6

Szukając etui do tabletu, podobnie jak w przypadku etui do smartfonów, wybierać możesz pomiędzy pokrowcami wykonanymi z sylikonu, gumy, elastycznego tworzywa sztucznego, a także ze skóry ekologicznej lub naturalnej. Najtańsze są oczywiście etui sylikonowe, jeśli jednak zależy Ci na personalizacji wyglądu etui Galaxy Tab E 9.6, prawdopodobnie lepszym wyborem będzie zakup etui z elastycznego tworzywa TPU. Nadruki naniesione na ten rodzaj tworzywa są trwałe i niezwykle wyraziste. Dla osób, którym zależy na zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa tabletu, najlepszym wyborem będzie zakup pokrowca wykonanego z tworzywa imitującego skórę naturalną. Takie pokrowce są nieco grubsze, dzięki czemu lepiej amortyzują wstrząsy i tym sposobem minimalizują ryzyko uszkodzenia tabletu, jeśli ten przez przypadek wypadnie nam z dłoni.

wyszukiwarka-Google-w-tablecie

Typ etui

Wśród pokrowców na tablety największą popularnością cieszą się konstrukcje książkowe – etui w formie futerału, które zabezpieczają zarówno obudowę, jak i wyświetlacz tabletu. Wybierając etui na tablet Galaxy Tab E 9.6, zwróć uwagę czy jest on dopasowany rozmiarem do wielkości tego modelu tabletu i czy posiada odpowiedni otwór na obiektyw aparatu. Dzięki temu użytkowanie urządzenia będzie bezpieczne i jednocześnie wygodne.

Artykuł został zainspirowany etui do tabletów Galaxy Tab E 9.6 dostępnymi na stronie https://xgsm.pl/pol_m_Etui-do-Tabletow_Samsung_Galaxy-Tab-E-9-6-11682.html.

Jak wykonywać przelewy on-line jeszcze szybciej?

0

Często korzystasz z przelewów internetowych przy płatności w sklepach? Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z systemów płatności on-line w tym właśnie celu, warto to zmienić. Tutaj z pomocą przychodzą nam nowoczesne systemy płatności on-line. Z nimi przelew to bułka z masłem!

Jaką kasę fiskalną wybrać?

0

Otwarcie własnej firmy wiąże się z podejmowaniem naprawdę wielu decyzji ważnym już na samym początku przygody z biznesem. Natłok wszelkich informacji nie pomaga w podejmowaniu trudnych decyzji.

Czym jest Digital Signage?

0

Coraz więcej przedsiębiorców interesuje się programem Digital Signage. Oprogramowanie marki iLUMIO stało się bardzo popularne już w momencie wprowadzenia go do pierwszych obiektów hotelowych. Z czego wynika tak duże zainteresowanie tym produktem i jego dynamicznie rosnąca popularność?

Jak dodać firmę do Google Maps?

0

Szukając informacji o firmie najczęściej pierwsze, co się robi, to wpisuje jej nazwę w wyszukiwarkę Google. To ona stanowi podstawowe źródło wiedzy o przedsiębiorstwie. Jeśli wpisze się w nią dokładną nazwę, zazwyczaj na pierwszym miejscu wyskakuje strona firmowa, jednak jest jeszcze miejsce po prawej stronie ekranu. To, co na nim się pojawia to wizytówka firmy w Google Maps, jeśli taką się stworzy. Wizytówka ta pokazuje najważniejsze informacje o firmie wraz z danymi kontaktowymi.  Założenie profilu na Google Maps jest bezpłatne i nie w wymaga wiele czasu, jednak wiele osób nadal ma z tym problem. Tymczasem taka wizytówka jest pomocna w wyszukiwaniu firmy oraz wzmacnia pozycjonowanie witryny. Zobacz zatem jak dodać firmę do Google Maps.

Po co dodawać firmę do Google Maps?

Podstawową zaletą dodania firmy do Google Maps jest to, że klient, który chce dojechać do siedziby firmy lub jej oddziału  może wytyczyć do niej trasę, korzystając z nawigacji Google. Jeśli to duże ułatwienie. Zaletami jest również przekazanie mu podstawowych informacji o przedsiębiorstwie. W wizytówce Google Maps znajduje się takie informacje jak numer telefonu, adres strony www, rodzaj prowadzonej działalności oraz godziny otwarcia. Google Maps umożliwia także dodania zdjęć z siedziby firmy oraz wejścia do niej i fotografii oferowanych produktów. Oprócz tego w wizytówce Google Maps można zaprezentować wirtualny spacer po wnętrzu firmy. Jest to przydatna opcja, szczególnie jeśli prowadzi się kawiarnię, restaurację czy gabinet SPA.

Te zalety to jeszcze nie wszystko. Rejestracja firmy w Google powoli na lepsze wyeksponowanie jej w wyszukiwarce, nawet jeśli nie posiada się strony internetowej.  Firma dodana do Google Maps będzie również bardziej wiarygodna dla klientów.

Jak dodać firmę do Google Maps?

Rejestracji w Google Maps należy dokonać poprzez narzędzie Google Moja Firma.  Jest to narzędzie Google dla przedsiębiorców. Będą już w nim, należy kliknąć Zacznij teraz co sprawi, że automatycznie pokaże się formularz, w którym należy wypełnić podstawie dane dotyczące prowadzonej działalności, to właśnie one będą wyświetlane w wizytówce firmy w Google Maps. Po uzupełnieniu danych Google każe wybrać branżę, w jakiej działa firma. Tutaj można wybrać pięć dowolnych kategorii oraz podkategorie. Po uzupełnieniu wszystkich danych pojawi się prośba o weryfikacje konta. W profilu Google Maps można umieszczać zarówno siedzibę przedsiębiorstwa, jak i jego filie.

Weryfikacja konta w Google Maps

Aby zweryfikować konto Google, a co za tym idzie, wizytówkę należy odebrać list z kodem. List ten przychodzi pocztą pod podany w wypełnionym wcześniej formularzu adres. Oznacza to, że podając te dane, należy podać te prawdziwe, w innym przypadku weryfikacja nie będzie możliwa.

Zmiana danych w Moja Firma w Google Maps

Google Moja Firma umożliwia również zmianę danych w wizytówce Google Maps. Warto to zrobić, gdy np. zmienia się adres siedziby firmy. Wtedy klienci nie będą wprowadzani w błąd, otrzymując od Google błędny adres. Dane można wprowadzać, jeśli posiada się prawo do wprowadzania aktualizacji, ma je właściciel profilu.

 

Jak wybrać odpowiednią domenę dla e-sklepu?

0

Prowadząc biznes internetowy, konieczne jest zatroszczenie się o mnóstwo rzeczy. Jedna z tych ważniejszych jest własna domena, która będzie również adresem e-sklepu w sieci. Dobrze dobrana będzie pracowała na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa oraz sprawi, że do e-sklepu będzie łatwo dotrzeć. Odpowiednia nazwa to jednak nie tylko dobry PR, ale także i realna możliwość obniżenia kosztów działań reklamowych. Zobacz jak wybrać domenę dla sklepu internetowego.

Dlaczego warto mieć własną domenę prowadzić biznes internetowy?

Własna domen to element budowania wizerunku każdego przedsiębiorstwa, również tego internetowego. Związana z nazwą lub dzielnością sklepu pracuje na to, jak użytkownicy sieci postrzegają sklep oraz w jakim stopniu go zapamiętują. Własna domena sprawia również, że klienci z większym zaufaniem podchodzą do biznesu. Traktują go jako profesjonalny i wiarygodny, a także dostrzegają, że właścicielowi zależy na stworzeniu rozpoznawalnej marki, a nie tylko na wzbogaceniu się ich kosztem. Należy pamiętać, że domenę się wykupuje. Koszt jej nabycia zazwyczaj nie jest duży w przypadku mniej popularnych nazw. Domeny wykupuje się na rok i odnawia po upłynięciu tego czasu. Jeśli chce się być w pełni profesjonalnym, należy zadać o to, aby zakupić również domeny o tej samej nazwie, ale z innymi końcówka. Dzięki temu nikt nie otworzy sklepu internetowego o zbliżonej nazwie do twojej.

Jaką domenę wybrać dla sklepu internetowego?

Najłatwiej i najlepiej, jeśli domena jest taka sama jak nazwa sklepu. Dzięki temu łatwiej jest promować biznes. Klienci tez łatwo będą mogli odszukać sklep, wpisując w wyszukiwarkę jedno słowo lub wyrażenie. Dlatego też zaleca się, aby te dwie rzeczy były ze sobą spójne.

Przy wyborze domeny oprócz jej nazwy ważna jest również końcówka. Powinno się ją uzależnić od tego, w jakim kraju będzie się sprzedawać swoje produkty. Jeśli sprzedaż planuje się głównie na terenie Polski dobrze wybrać końcówkę .pl. Jest ona najpopularniejsza i wiele osób odruchowo wpisuje ją w wyszukiwarkę. Alternatyw dla niej jest końcówka .com. Domena z końcówką .com jest najdroższą opcją, ale pozwala na prowadzenie biznesu na całym świecie, z racji tego, że jest uniwersalna.

Domena dla sklepu internetowego – czego unikać?

Przede wszystkim należy unikać kupowania domen, które jednoznacznie kojarzą się z pewnym przesłaniem. Mowa tu przede wszystkim o końcówkach. I tak końcówka .org przypisywana jest organizacją pozarządowym, .edu – firmom działającym w zakresie edukacji, a .info – serwisom informacyjnym.

Wybierając domenę dla sklepu internetowego, trzeba też unikać skomplikowanych nazw, które trudno wymówić czy zapamiętać. Dobrze jest też nie wybierać domen, które zawierają w sobie myślniki, cyfry czy inne ozdobniki. Najlepiej postawić na prostą nazwę, która będzie minimalizować pomyłki w wyszukiwarce. Jeśli nie chce się wymyślać nazwy własnej, dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzić do domeny słowa kluczowe, po których użytkownicy poszukują produktów z danej branży. Jeśli działasz w branży nowych technologii, możesz w nazwie domeny wykorzystać przedrostki „i” oraz „e”, które kojarzą się z innowacjami.

 

Prawa autorskie w Internecie – jak ich nie łamać?

0

Wiele osób uważa, że w Internecie można wszystko. Przed konsekwencjami ich działań ma chronić ich anonimowość. Niestety tak nie jest. Coraz częściej przestępstwa internetowe są ścigane, a osoba popełniająca je, ponoszą konsekwencję swoich czynów. Powszechnym problemem w Internecie związanym z łamaniem prawa jest naruszanie prawa autorskich. Jako takie rozumie się udostępnianie ściągniętych plików z sieci czy wykorzystywanie tekstów i zdjęć innych osób. Szczególnie to ostatnie zjawisko często można spotkać w branży biznesowej. Należy pamiętać, że wykorzystując czyjeś zdjęcie, grafikę, infografikę czy tekst bez jego pozwolenia łamie się prawo autorskie.

Co obejmuje prawo autorskie?

Prawo autorskie chroni przede wszystkim powstałe utwory. Definicje utworu można znaleźć w ustawie z dnia 4 lutego 194 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zgodnie z art.1 tej ustawy przedmiotem praw autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Zgodnie z polskim prawem utwory chronione są prawem autorskim majątkowym i osobiste. To pierwsze ma na celu zabezpieczenie interesów twórcy. Oznacza to, że osobą uprawnioną do korzystania i rozporządzania prawami autorskimi jest w pierwszej kolejności twórca. Może on na mocy licencji lub innej umów zrzec się tych praw, lub upoważnić do nich  inne osoby. Osoby, które nie zostały upoważnione, nie mogą korzystać ze stworzonego przez niego utworu, jeśli to robią, łamią prawo.

Prawa autorskie osobiste polegają natomiast na powiązaniu nazwiska twórcy z jego dziełem. Prawa te są niezbywalne, nieprzenaszalne, nie można się ich zrzec i nie wygasają.

Co  grozi za naruszenie praw autorskich?

Wbrew pozorom naruszenie praw autorskich w Internecie jest poważnym przestępstwem. Konsekwencjami takiego działania są kary finansowe, a także kara pozbawienia wolności do lat 5. Odpowiedzialność za naruszenie prawa autorskiego ponosi się bez względu na to, czy doszło do niego w sposób zawiniony, czy też bez winy. Bez znaczenia jest również fakt, że nie doszło do wyrządzonej szkody.

Jak nie łamać prawa autorskiego w Internecie?

Biorąc pod uwagę możliwe sankcje, każdy przedsiębiorca powinien dbać o to, aby w sieci nie łamać prawa autorskiego. Aby tak było, zanim wykorzysta się dany utwór, należy sprawdzić jego licencje. To ona powie, na jakich zasadach można wykorzystywać dzieło autora w celach komercyjnych i niekomercyjnych. Często informacje o licencjach są zawarte w regulaminach stron, jeśli ich nie ma, a chce się wykorzystać jakiś utwór, należy skonstatować się z właścicielem i ustalić, na jakich zasadach może się to odbyć.

Licencje na wykorzystywanie utworów w Internecie

Dwie najpopularniejsze licencje dotyczące korzystania z utworów zamieszczanych w sieci to na wyłączność i nie na wyłączność. Ta pierwsza musi zostać zawarta na piśmie pomiędzy dwoma podmiotami: twórcą oraz podmiotem nabywającym prawa np. firma. Licencja nie na wyłączność nie musi mieć charakteru pisemnego i można ją zawrzeć, chociażby zaznaczając zgodę na stronie www.

Coraz popularniejszą formą udostępniania utworów w Internecie są także licencje creative commons. Decydując się na udostępnienie dzieła na licencji creative commons, można samodzielnie określić, na jakich zasadach i warunkach dzieli się z innymi swoją twórczością. Najczęściej wybierane opcje to:

  • Uznanie autorstwa – utwór można rozpowszechniać, kopiować, przedstawiać, wykonywać i opracowywać na jego postawie inne zależne utwory pod warunkiem, gdy poda się nazwisko autora pierwowzoru,
  • Użycie niekomercyjne – utwór można dowolnie kopiować, przedstawiać, wykonywać i opracowywać na jego postawie inne zależne utwory pod warunkiem, że nie będą one wykorzystane do celów komercyjnych,
  • Na tych samych warunkach – powstałe utwory zależne można rozprowadzać na identycznej licencji, jak utwór oryginalnych,
  • Bez utworów zależnych – utwór można kopiować, rozpowszechniać, przedstawiać tylko w wersji oryginalnej, autor zastrzega, że nie jest dozwolone wykonywanie utworów zależnych.

 

Instagram dla e-sklepów

0

Właściciele e-sklepów zdają sobie sprawę, jak ważny jest obraz w ich branży. Profesjonalne, niesztampowe zdjęcia, które prezentują produkt, potrafią być największym orężem marketingowym. Zauroczeni nim klienci chętnie oglądają i kupują promowane towary. Zdjęcia produktów można jednak umieszczać nie tylko na stronie www, ale także w mediach społecznościowych. Szczególnie ważnym kanałem social mediów dla sklepów internetowych powinien być Instagram. Kanał ten opiera się przede wszystkim na zdjęciach oraz filmach video. Jest on więc idealnym miejscem na prowadzenie działań marketingowych, sprzedażowych oraz PR-owych. Zobacz jak prowadzić konto na Instagramie dla e-sklepu.

Jak założyć konto na Instagramie dla sklepu internetowego?

Instagram jest aplikacją, z której można korzystać tylko na urządzeniach mobilnych, tj. telefonie lub tablecie. Za pomocą komputera stacjonarnego lub laptopa nie są się prowadzić konta na tej platformie.  W związku z tym proces zakładania konta na Instagramie dla sklepu internetowego należy rozpocząć od pobrania odpowiedniej aplikacji na telefon/tablet. Aplikacje pobiera się ze sklepu Play, App Store czy Windows Phone Store, w zależności, z jakiego systemu operacyjnego się korzysta. Po jej zainstalowaniu można założyć konto. W przypadku, gdy ma ono promować sklep internetowy, dobrze jest od razu założyć konto biznesowe na Instagramie  oraz połączyć go z Facebookiem. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie danych. Danymi tymi są nazwa profilu, zdjęcie profilowe oraz krótki opis z aktywnym linkiem. Przygotowaniu opisu warto poświęcić kilka chwil oraz zrobić to profesjonalnie. Ważna jest tu przede wszystkim nazwa, która powinna kojarzyć się ze sklepem internetowym (najlepiej być taka sama) oraz zdjęcie profilowe, które najkorzystniej, jeśli przybierz postać logotypu.

Jakie zdjęcia dodawać na Instagrama?

Na profil sklepu internetowego na Instagramie można dodawać zarówno zdjęcia, jak i filmy. Możliwe jest wykonywanie także relacji na żywo. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że na Instagrama nie powinno się dodać byle jakich zdjęć. Muszą one być estetyczne, ciekawe i regionalne. Tylko takie zostają zauważone i polubione przez użytkowników tego kanału społecznościowego. Ważne jest także, aby fotografie były autentyczne i spontaniczne. Sprzedawane przedmioty najlepiej ukazywać w kontakcie. Na Instagramie nie sprawdzą się typowe zdjęcia produktowe czy obrazki zakupiona w banku zdjęć. Jeśli chcesz takie wykorzystywać, lepiej od razu odpuść sobie działanie w tym kanale. Poprzez zamieszczane fotografie staraj się pokazać osobowość firmy i życie zza kulis. Najważniejsze co musisz mieć to pomysł na prowadzenie profilu sklepu internetowego na Instagramie.

Nie zapominaj o promocji

Samo umieszczenie ciekawych zdjęć nie jest gwarancją sukcesu. Fotografie te należy promować. Najprościej można to zrobić, umieszczają w opisie zdjęcia hasztagi. Przyciągają one użytkowników Instagrama, którzy są zainteresowani podobnym zagadnieniami i zachęca do lajkowania. Warto też znacząc lokalizacja. Tagowanie obrazków na Instagramie oznacza, że informuje się, w jakiej lokalizacji zostało wykonane zdjęcie lub film i kto ewentualnie oprócz nas na nim się znajduje.

W promocji wpisów na Instagramie nie zapominaj także o możliwość promocji samych postów. Możliwość założenia bezpośredniej reklamy na Instagramie pojawiła się stosunków niedawno wraz z modułem rozbudowanych statystyki, dzięki, którym można śledzi kto obserwuje profil firmowy e-sklepu na Instagramie.

Nie można też zapominać o zewnętrznych narzędziach dedykowanym e –sklepom, które chcą prowadzić działania marketingowe na Instagramie. Pomagają one w bezpośrednim przekierowywaniu do strony www (przypominamy, że umieszczenie aktywnych linkowe we wpisach jest niemożliwe) lub wysyłają dedykowane wiadomości użytkownikom, którzy zainteresowali się wybranym produktem.